Pyszna Pasja

Blog kulinarny Edyty Pełka

Kotleciki drobiowe z pietruszką

Pomysł na szybki i smaczny obiad: kotleciki z piersi kurczka z natką pietruszki. A dla tych nie martwiących się o linię: dodatkowo z żółtym serem.

Składniki:

  • podwójna pierś z kurczaka (ok 0,5 kg)
  • 1 łyżka stołowa mąki pszennej
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • pęczek natki pietruszki
  • pieprz, sól
  • 2 jajka
  • *** dodatkowo: 2 łyżki majonezu i 80 g startego żółtego sera

Pierś z kurczaka pokroić w drobną kostkę, przełożyć do miski. Dodać 2 jajka (oraz majonez i ser), posiekaną natkę pietruszki, obie mąki. Przyprawić, wymieszać. Nakładać cienkie kotleciki na rozgrzaną patelnię z olejem. Smażyć do zarumienienia.

Smacznego! :)

*** Przypominam o możliwości zamieszczenia zdjęć Waszych dań w galerii na blogu. Więcej informacji tutaj.

17 comments on “Kotleciki drobiowe z pietruszką

  1. Kura Domowa
    Sierpień 27, 2012

    Uwielbiam takie kotleciki. Robię je bez majonezu, ale często dodaję kukurydzę z puszki, bo dzieci uwielbiają.

  2. maria
    Czerwiec 17, 2013

    rewelacja! dawno nie jadłam czegoś tak pysznego z piersi kurczaka. poproszę więcej takich przepisów!

  3. mojamalakuchnia.wordpress.com
    Czerwiec 17, 2013

    Wyglądają bardzo apetycznie. Pozdrawiam!

  4. marzenaaa
    Marzec 22, 2014

    ten ser ma byc starty czy w kostkach czy jak?

    • pysznapasja
      Marzec 22, 2014

      odpowiedź masz w przepisie: 80g startego żółtego sera :)

  5. Mama w kuchni :)
    Marzec 22, 2014

    Wykorzystałam przepis i.. Pyszne wyszły!! Moja dwulatka zjadła aż dwa!

    • pysznapasja
      Marzec 22, 2014

      I to jest komplement! Maluchy najlepiej oceniają :). Pozdrawiam serdecznie, Edyta

  6. viki
    Marzec 27, 2014

    ja zrobiłam wersję z serem imajonezem i wszystko się rozwaliło,polecam dodać jajka zamiast majonezu,a tak to przepis bardzo fajny

    • pysznapasja
      Marzec 27, 2014

      Dziękuję za komentarz Viki :). Szkoda mi że nie do końca wyszło Ci tak jak miało być. Ja z majonezem robiłam raz i było ok – kotleciki wyszły nieco mniej „ścisłe” ale trzymały się. Ale skoro i Tobie i mojej przyjaciółce się rozwalały to zmodyfikuję w przepisie i w wersji z serem i majonezem również zostawię jajka.

    • Janusz Sobiecki
      Marzec 27, 2014

      Jajka są w przepisie ;)

      • pysznapasja
        Marzec 27, 2014

        Bo już go zmieniłam ;) od razu po napisaniu komentarza

  7. ewelina
    Kwiecień 5, 2014

    ja też dzisiaj zrobiłam, wyszły rewelacyjnie, nic się nie rozpadało, czyli proporcje idealne…. są przepyszne :) Pozdrawiam!

  8. Serwer CSS
    Maj 27, 2014

    Szata graficzna ok, podoba mi się:) zapraszam do siebie

  9. Julka
    Czerwiec 10, 2014

    kotleciki sa cudowne, moja 2 letnia cora tez je uwielbia, ja dodaje jeszcze mala kukurydze z puszki-swietnie razem pasuje

  10. Ewa
    Lipiec 26, 2014

    czy zamiast mąki pszennej i ziemniaczanej można dać tortową????

  11. kucharka
    Maj 25, 2015

    Pamietam ten smak to smak mojego dziecinstwa. Ale moja.mama dodawala do tego jeszcze pieczarki. Pozdrawiam

  12. Małgorzata Przybył
    Czerwiec 9, 2015

    ja dodaje do tego 1 startą cebulę …wychodzą smaczniejsze

Dodaj komentarz

Information

This entry was posted on Sierpień 23, 2012 by in Dania obiadowe and tagged , , , , .
Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 63 obserwujących.

